O mně

Moje fotka
Jmenuji se Martina Melicharová a vítám Vás u mě. Plést mě naučila babička asi v pěti letech, vím, že jsem ještě neuměla číst a psát. Byla to šála pro panenku. Moje první výšivka se objevila na kapesníku. Už nějakou dobu propadám jiné vášni a to je šití. Od nepovedeně zašité gumy od tepláků ke kabelkám, dekám a jiným maličkostem. Kontakt: marmel.melichar@gmail.com

sobota 6. dubna 2013

7. mezinárodní výstava Prague Patchwork Meeting 5. - 7. dubna 2013

Po třetí jsem se vydala na tuto výstavu.

Přiznám se, že jsem měla napsané rozsáhlé řádky o tom, jak se neumíme chovat ve frontách, jak krademe na co příjdeme (prodejcům bylo zcizeno hodně věcí, možná se někteří příští rok nebudou účastnit) a jak etika nikomu nic neříká. Ale to je problém nás návštěvníků, né PPM 2013.

Tento rok měl být ve znamení NINE PATCH. Těch tam bylo poskrovnu. Ale díla, před kterýma člověk stál a přemýšlel, zda je to vůbec možné z látek vyrobit, bylo víc než dost.

Fotit se moc nedalo, velká účast výstavy moc nedovolila fotit quilty bez návštěvníků.

Z čeho jsem byla opravdu vedle byl stroj Brother INNOV-is V5. Jen jsem ho spatřila, zůstala jsem stát jako opařená. Je to úplně něco jiného koukat na obrázky na netu a pak ho vidět živě. Prodejce mě pozdravil a já ze sebe vydala: "Teda to je dělo!" No byla to láska na první pohled. Hned jak jsem přijela domů, začala jsem o něm vyprávět manželovi a já začala sledovat, jak mu začínají vstávat vlasy hrůzou na hlavě. Sny jsou krásné, snít o tom krasavci budu dlouho a možná navždy.

Ale víte co mi zní v uších? Zvuk role látky, jak ji prodejce odmotává s dutým bouháním o stůl. 

A co vidím? Krámky s látky, metry, kilometry látek, stovky rolí, nespočet balíčků látek, různorodost zboží, stroje, žehličky, nitě, panely, řeáky, pravítka.... A ty barvy, člověk neví co vzít dřív.

Nedá se o tom moc vyprávět, musí se to zažít, vidět to.

Rady na závěr?

1. Nechodit den před výstavou na pedikůru. Já jsem tak blbááá. Haksny mě teda fakt bolej.

2. Začít si sepisovat seznam věcí, který budu chtít nakoupit, tak dva měsíce před konáním výstavy. Člověk  na to bude mít čas si pořádně rozmyslet, co potřebuje a co ne.

3. Svačinu sebou! Občerstvení tam sice bylo, ale nic mi nebylo po chuti.  

4. Na příští výstavu si musím ušít taško-kabelku s ramením pásem, který se bude nosit křížem přes tělo. Kabelka na rameno mi dnes docela zhuntovala záda. Na druhou stranu nyní vím, že ta kabelka snad unese všechno.

A co dál?

No pár fotek ...



Tento obraz není malovaný, ale ušitý....

 





 


















2 komentáře:

  1. Některé fotky mám podobné :-) To první dílo jsem snad ani neviděla...
    Jinak já se připravila :-) U Jany (Látky/Komponenty v síti) jsem si našla, že má nějaké nové přívěsky, takže tam jsem šla na jisto :-) A u jiné Jany (Látky pro vás) jsem si koupila tu krásnou pařížskou látku. Jen tedy nevím, jestli půl metru není málo... Janča povídala, že už ji v obchůdku nemá, tak si budu muset počkat, až ji zase objedná :-) No a samo pár láteček u Mráze. Tam prostě musím, jsem věrný zákazník :-)
    Jinak ve frontě při placení vstupu mě předběhlo asi 5 německých seniorek. Ve frontě na WC naštěstí nikdo :-))
    Chtěla jsem si u stánku Strimy koupit tu oboustrannou zipovou patku, ale povídal pán, že prý jim vůbec nepřibalili patky na CB chapač, že prý to nikdo už nepoužívá... Že mu je jasný, že to není pravda, ale co nadělá. Takže mám smolíka a musím si to sehnat někde jinde.
    Ale jinak byla výstava moc pěkná a fakt jsem žasla, co všechno se dá vytvořit šitím. Příští rok bych ráda zase šla.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj taky jsem tam byla, ale spíš jsem šla po stuhách a výstužích + pokec, ale tebe jsem tam nepotkala...
    Jo stejně jako Katka jsem šla ke strimě pro patku na cb chapač - chtěla jsem aplikační - kroutil se jak had...
    LaS

    OdpovědětVymazat